Nyhet 27 april 2015

Nytt avtal ger medlemsrabatt på Visma eEkonomi

Svenska Taxiförbundet förbättrar medlemsförmånerna ytterligare genom att teckna samarbetsavtal med Visma. Det nya avtalet trädde i kraft den 9 april 2015.

- Nu förbättrar vi medlemmarnas förmåner ytterligare genom att teckna samarbetsavtal med Visma Spcs, Sveriges största leverantör av ekonomisystem. Samarbetsavtalet ger Svenska Taxiförbundets medlemmar och medanslutna företag rabatt på det webbaserade ekonomiprogrammet Visma eEkonomi, säger förbundsdirektör Per Juth.

• Visma eEkonomi är framtaget för att passa mindre företag som vill sköta sin ekonomi på ett så enkelt sätt som möjligt och kan användas var man än befinner sig.
  • Som taxiåkare tar du emot avräkningen från Beställningscentralen och får den bokförd direkt i Visma eEkonomi via bokföringsförslag.
  • När du lägger in leverantörsfakturor i Visma eEkonomi kan betalningsuppdragen skickas direkt till banken samtidigt som programmet bokför händelserna med automatik.

Du kan även hantera din lön, få hjälp med skatter och avgifter samt ta fram kontrolluppgifter direkt i Visma eEkonomi.

I ett samarbete med Taxiekonomen, Christer Franzén, har en taxikontoplan tagits fram som är speciellt anpassad för taxiåkare.

- Visma eEkonomi är, med sin anpassade kontoplan för taxi, den optimala ekonomilösningen för dig som taxiåkare, säger Gunilla Jaltsén, Produktansvarig på Visma Spcs.

För mer information, klicka på länken nedan eller ring 0470- 70 61 61.