Nyhet 3 november 2015

Peter Norman ny ordförande i Svenska Taxiförbundet

Svenska Taxiförbundets kongress valde idag ny förbundsordförande. Det blir Peter Norman, tidigare finansmarknadsminister i Reinfeldts regering från 2010 till 2014, som ersätter tidigare förbundsordförande Bo Bylund.

- Peter Norman har en gedigen kompetens med stor erfarenhet från regeringskansliet och stora organisationer. Han är betrodd i breda kretsar vilket ger Svenska Taxiförbundet goda förutsättningar att samverka med politiker och beslutsfattare i myndigheter och näringsliv, säger valberedningens ordförande Dimitrios Faniadis.

Peter Norman, tidigare finansmarknadsminister i Fredrik Reinfeldts regering från 2010 till 2014, är utbildad civilekonom och har bland annat varit vd för Sjunde AP-Fonden, ordförande i Carnegie Investment Bank och direktör i Riksbanken.

- Peter Norman kommer redan från början att kunna vidareutveckla Förbundet, stärka myndighetskontakterna och bidra till en stark och enad taxinäring, säger Dimitrios Faniadis.

Kontaktinformation:

Dimitrios Faniadis